Friday, September 14, 2012

Sistemul "Unic" birocratic romanesc

     Astazi sunt destul de enervat pe birocratia romaneasca, asa ca ma voi lega de acest lucru.
     
     Am intentia de a invata in strainatate, la facultate. Pentru acest lucru am nevoie ca foaia matricola si diploma de bacalaureat sa imi fie traduse si legalizate. 
Am fost la legalizat iar stimabilii domni mi-au spus ca de pe diploma de bacalaureat si de pe foaia matricola lipsesc stampilele de la Inspectoratul Scolar Judetean. Zis si facut. M-am dus la inspectorat cu ele, am ajuns la secretariat ca sa intreb cine imi pune stampilele pe actele de studiu, iar doamna secretara scoate un formular imi zice sa il completez si imi zice asa in treacat, foarte repede "Adeverinta de autenticitate pentru diploma de bacalaureat ai, nu?" 
     In momentul acela mi-a picat fata. Eram cu diploma in mana. Am intrebat-o la ce mi-ar folosi daca am diploma la mine si poate fi verificata. Aceasta mi-a raspuns ca e nevoie pentru a dovedi ca diploma e autentica. Cu un zambet pe buze ii raspund ca nu am asa ceva. Aceasta baga la loc cererea si imi spune sa revin dupa ce fac rost de adeverinta de autenticitate de la unitatea de invatamant de la care a fost eliberata diploma.
     Ma duc la liceul de unde am primit diploma, ajung la secretariat si ii spun doamnei secretare problema, rugand-o sa imi faca o adeverinta de autenticitate. Imi ia diploma pentru xerox, si o intreb daca exista aceasta adeverinta si pentru foaia matricola. Incepe sa tranteasca foile si ma ma intrebe sa ma hotarasc daca imi trebuie adeverinta pentru amandoua ca are "o tona de lucru pe ele". Dupa ce termina cu xeroxurile, imi spune sa revin peste 7 zile dupa adeverinte.
     Si acum comentariile pe langa subiect...
Cum saracie sa iti dea diploma de bacalaureat de la scoala si sa nu fie valida, sa nu aibe toate stampilele?! Sincer cred ca doar in Romania se poate asa ceva. Intrand pe alte forumuri am constatat ca nu doar liceul la care am terminat elibereaza diplomele de bacalaureat astfel ci toate unitatile de invatamant. Astfel ca, daca ai intentii de a invata afara din tara, sa iti amintesti ca exista si inspectorat scolar judetean, si ca inca rezista si secretariatul liceului.
     Chiar si conceptul de "adeverinta de autenticitate" e cusut cu ata alba. Cum sa duci o adeverinta care sa ateste ca diploma de bacalaureat e autentica?! Si parca din cate am inteles acolo la liceu, stimabila secretara trebuie sa caute prin arhiva, sa desfaca cataloage, si dosare ca sa faca adeverinta. De parca nu acolo am fost elev 4 ani, si nu ei mi-au eliberat diploma. In fine....

     M-am descarcat si eu unpic. Si inca mi se pare incredibil de uimitoare birocratia romaneasca.
     Nu inceteaza sa te uimeasca....pe cand crezi ca le-ai vazut pe toate, mai apare ceva.

No comments:

Post a Comment